A escola como espaço para a promoção de saúde bucal
DOI:
https://doi.org/10.46311/2318-0579.15.eUJ641Abstract
A Odontologia atualmente baseia-se na prevenção e na
educação em saúde bucal para manutenção da integridade dos dentes na
arcada dentária. A Escola tem sido considerada um local de atuação
adequado para o desenvolvimento de programas de saúde infantil, por
reunir crianças em faixas etárias propícias à adoção destas medidas
educativas e preventivas, e pela facilidade de acesso constante dos
interlocutores a este tipo de grupo. Apesar disso, poucos programas têm
trabalhado de forma multidisciplinar, envolvendo a participação dos
profissionais das escolas como agentes multiplicadores de conhecimento
em Saúde Bucal. O presente artigo discute estes aspectos, por meio de
uma revisão da literatura sobre o assunto. Acredita-se na necessidade de
um enfoque maior nas informações sobre doenças bucais, prevenção e
manutenção da saúde bucal para os profissionais escolares, para que estes
se tornem agentes multiplicadores de saúde local.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I declare/we declare that the text submitted here is original, of my own authorship and does not infringe any type of third party rights. The content is my/our sole responsibility. Possible research involving animals and/or human beings is in accordance with Resolution 196/96 of the National Health Council and its complements. I declare that I am/we are in possession of the written consent of patients and that the research and its procedures were timely and adequately approved by the Ethics Committee of the institution of origin. We further declare that all institutional affiliations and all sources of financial support for the work are duly informed. I certify that there is no commercial or associative interest that represents a conflict of interest related to the submitted work. If there is commercial interest, in addition to the technical and academic ones, in the publication of the article, the information will be reported during the text.