Ensino clínico: expectativas dos alunos frente ao primeiro dia
DOI:
https://doi.org/10.46311/2318-0579.31.eUJ996Abstract
O presente trabalho tem como objetivo conhecer as
expectativas dos alunos de Enfermagem frente ao primeiro dia de estágio
curricular. A amostra foi constituída por 46 estudantes do 2° ano de
graduação do curso em Enfermagem Faculdade Ingá, Maringá-PR. Utilizou
se para coleta de dados um questionário com questões fechadas. Nota-se
com os resultados apresentados que o primeiro estágio é uma grande fonte
de ansiedade e insegurança para os alunos do curso de enfermagem, o que
se intensifica com aqueles que não possuem experiência em ambiente
hospitalar. O papel do professor é fundamental, pois será nele que os alunos
procurarão respostas de suas dúvidas e segurança para seus medos e
ansiedades
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I declare/we declare that the text submitted here is original, of my own authorship and does not infringe any type of third party rights. The content is my/our sole responsibility. Possible research involving animals and/or human beings is in accordance with Resolution 196/96 of the National Health Council and its complements. I declare that I am/we are in possession of the written consent of patients and that the research and its procedures were timely and adequately approved by the Ethics Committee of the institution of origin. We further declare that all institutional affiliations and all sources of financial support for the work are duly informed. I certify that there is no commercial or associative interest that represents a conflict of interest related to the submitted work. If there is commercial interest, in addition to the technical and academic ones, in the publication of the article, the information will be reported during the text.